Azerbajdzsán 2022 óta mintegy 90%-os növekedést ért el az áruszállítás volumenében a Középső Folyosón keresztül, miközben a tranzitidő jelentősen csökkent – közölte Eli Esedov azeri miniszterelnök.
Az Oxu.Az a Report hírügynökségre hivatkozva számolt be arról, hogy a kormányfő erről a Türkménisztánban, az Avaza Nemzeti Turisztikai Övezetben megrendezett, az ENSZ fejlődő, tengerrel nem rendelkező országokkal foglalkozó harmadik konferenciájának plenáris ülésén beszélt.
„Azerbajdzsán fontos szerepet játszik a Kelet–Nyugat és az Észak–Dél közlekedési folyosók működésében. Az ország rendelkezik a Kaszpi-tenger legnagyobb, több mint 50 hajóból álló kereskedelmi flottájával, egy olyan hajógyárral, amely évente 10 hajó gyártására képes, valamint a Baki Nemzetközi Tengeri Kereskedelmi Kikötővel, melynek kapacitása a közeljövőben elérheti az évi 25 millió tonnát” – hangsúlyozta Aszadov.
Hozzátette: a Baku–Tbiliszi–Kars vasútvonal, a kilenc nemzetközi repülőtér, a régió legnagyobb légi teherszállító vállalata, valamint más infrastrukturális tényezők révén Azerbajdzsán mára a nemzetközi szállítási hálózat egyik központjává vált.
„Jó példa erre, hogy több kínai városból 10–12 nap alatt érkeznek meg az áruszállító konténervonatok Bakuba, ami jól mutatja a Középső Folyosó kiemelkedő jelentőségét a nemzetközi kereskedelemben” – tette hozzá a miniszterelnök.
Forrás: https://oxu.az/
Kép: https://www.xalqqazeti.az/